lauantai 26. syyskuuta 2015

013. Haastetta haasteen perään!

Moi! Nyt olisi vuorossa haaste, johon Vilma minut haastoi. Suoraan asiaan.

1. Hevonen vai poni?
Aina oon ollut enemmän ponien kannalla, mutta nyt, kun olen päässyt ratsastelemaan isommalla hevosella (joka on muuten kiva - munkin mielestä, uskokaa tai älkää!), oon todennut, että helpompaa se on ainakin hevosella, kun pystyy käyttämään jalkoja kunnolla. Mutta vastaan silti, että poni (tai sitten ehta suomiputte...)

Poni <3

2. Kenttä vai maneesi?
Olen outo, ja vastaan että kenttä, koska jos sen pohjaa pidetään kunnossa, siellä voi ratsastaa myös talvella. Maneesissa on ne inhottavat puolet, että kesällä se on kuin sauna, ja talvella putoaa lumet katolta ja hevoset säikkyy. En tykkää.



3. Koulu, esteet vai maastoilu?
Niinkuin viime postauksessa jo mainitsin, siteerasin itseni loppujen lopuksi kouluratsastajaksi. Esteet on kivoja, jos on rauhallinen (!!!) poni, maastoilu on sikajees varmalla hevosella, muuten mua ei saa sinne mitenkään.




4. Raippa vai kannukset?
Raippa, Ressu ei ainakaan liiku mihinkään kannuksilla!


5. Suojat vai pintelit?
Pintelit tukevat enemmän, joten raskaammalla pohjalla tykkään niistä enemmän. Olen kuitenkin niin laiska, että vastaan suojat :D



6. Lyhyt vai pitkä raippa?
Pitkä, näin kouluratsastajana. Lyhyellä ei tee yhtikäs mitään.


7. Tarhaus yksin vai laumassa?
Laumassa, ainakin Ressun kohdalla. Poniherra meinasi kaivautua Kiinaan tarhatessaan yksin.



8. Ratsastuskoulu vai yksityistalli?
Omalla tavallaan ratsastuskoulu, omalla yksityistalli. En osaa perustella... :D


9. Vuokra- vai oma hevonen?
Mulla on sillä tavalla kiva tilanne, että saan käydä vapaasti ratsastamassa myös kahta muuta hevosta Ressun lisäksi. Jos saa yhtä upean liikutus- tai vuokrahevosdiilin kuin mulla on, vastaan kyllä vuokrahevonen, sillä siihen ei ole samanlaista sitoutumisvaatimusta kuin omaan polleen. Vaikka onhan se oma paras <3



10. Lempihevonen?
Nii-iin, mikähän mahtaisi olla? Naapurin Pirjo-Petterin läski shettis?

Rakkauspakkaus <3

Mukaan haastan tällä haavaa Empun ja Jennan, joille pahoittelut siitä, että mun blogista lähtee haasteita vain teille :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti